Alla inlägg den 8 november 2008

Av Åke - 8 november 2008 21:43

Att lyssna på musik är en av mina favoritsysselsättningar, och något som alltid får mig på gott humör. Det spelar egentligen ingen roll vilken typ av musik det är - klassisk, pop, rock, visor eller något annat - då jag är en musikalisk allätare samt "periodare" och kan tillbringa långa perioder med att tex bara lyssna på klassisk musik. Sedan kan det gå ett helt år innan jag ens sätter på något med Mozart eller någon av de andra stora kompositörena igen? Visst är det egendomligt?


Förnärvarande så lyssnar jag nästan uteslutande på radio, och den musik som erbjuds där. De enda gångerna som jag spelar någon av mina CD-skivor nu förtiden är när jag kör bil. Att det blivit så mycket radiolyssnande tror jag beror på att radion är ett levande element - och ett överasknings dito - som gör lyssningsupplevelsen mer njutbar, eftersom man aldrig på förhand vet vilken låt som kommer att spelas härnäst. Att någon pratar mellan låtarna gör det hela såklart än mer spännande. Tur för oss att gamla hederliga Sveriges Radio fortfarande hänger med. Inte sant?

Presentation

Omröstning

Favoritsysselsättning när du är ledig
 Läsa
 Lyssna på musik/radio
 Sporta
 Träffa folk/gå ut
 Vara i naturen
 Shoppa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards