Alla inlägg den 20 november 2008

Av Åke - 20 november 2008 22:25

Härom dagen när jag tog en promenad av den längre typen genom skogen så stannade jag till invid en mindre bäck en stund. Då det var soligt och torrt ute så slog jag mig ner på en sten invid det porlande vattnet. Där lät jag mig själv förföras av stillheten som inte sällan möter oss i naturen. Efter att ha njutit av ögonblicket av ensamhet en stund - i solen, på min sten, där jag satt - och efter att ha tittat mig mätt på de vackra höstfärger som buskar och träd ännu var målade i, så reste jag mig upp för att fortsätta min vandring. Fylld av inre frid och harmoni skyndade jag glatt vidare hela vägen hem och fortsatte min dag. Naturen är och förblir vår bästa läromästare - och läkare. Och bäst av allt, hans konsultation är gratis.

Presentation

Omröstning

Favoritsysselsättning när du är ledig
 Läsa
 Lyssna på musik/radio
 Sporta
 Träffa folk/gå ut
 Vara i naturen
 Shoppa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards